6 تکنیک ساده برای افزایش ویوهای ویدیوهای اینستاگرام

اگر می خواهید پست ویدیوهای اینستاگرام شما بالاترین کیفیت را از نظر بازدهی و از نظر بیشتر دیده شدن در میان مخاطبان داشته باشد، چند نکته ریز و کلیدی در آن وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید قطعاً می توانید به مقصود خود برسید سید. این تکنیک بسیار ساده و عملی هستند امیدوارم بعد از مطالعه آنها به تک تک موارد عمل کرد و آن را در در پیج اینستاگرامی خود اجرا کنید.

پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست :

قرار دادن پست ها در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است . البته با توجه به الگوریتم های جدید اینستاگرام ممکن است شما پستی را ۲ روز قبل ارسال کرده باشیم اما امروز مخاطبان شما پست را ببیند. اما در زمان هایی که مخاطبان بیشتری در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام وجود دارند در صورتی که شما پستی را قرار دهید، قطعاً احتمال اینکه پست شما بیشتر دیده شود وجود دارد.
پس به شما پیشنهاد می کنم در تایم های مختلف اقدام به پست گذاری کنید و نتایج آماری که از پستهای خود می گیرید را بر روی برگه یادداشت کنید. یادداشت برداری را به مدت یک ماه انجام دهید و هر زمان هر پست را بنویسید و در کنار آن میزان ریچ و ایمپرشن هر پست را بنویسید. در پایان ماه به راحتی می توانید تشخیص دهید که مخاطبان شما در چه زمان هایی بیشتر در اینستاگرام حضور دارند در چه زمان هایی بیشتر با پست های شما ارتباط برقرار می‌کنند.

افزایش تعامل با مخاطب برای افزایش ویو ویدیو ها:

و باز هم افزایش تعامل با مخاطب، این جمله را هیچگاه از یاد نبرید، کلید طلایی برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی تعامل با مخاطبان است است همانطور که از اسمش مشخص است “شبکه های اجتماعی” یعنی این شبکه هایی که  با حضور افراد شکل می گیرند.
در پست و ویدیو های خود کاربران را دعوت کنید کاری را انجام دهند و نتیجه کار را برای شما بنویسند. این اتفاق باعث می شود که ویدیو های شما چندین برابر تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. و البته با بازدهی بیشتری مواجه شود.

استفاده از محتوای ویدیویی تهیه شده توسط مخاطب :

در اغلب اوقات ویدیو هایی که توسط مخاطبان تولید می شود از جذابیت ویژه ای برخوردار است به خصوص اگر مخاطبان ما از تجربه خود در استفاده از کالا و یا خدمات ما بگویند. ما در این نوع ویدیوها می توانیم به فالوور های خود بگوییم که محصولات ما چه مشکلی از مشکلاتشان را حل کرده است. و یا حتی ویدیو ها را به گونه ای ادیت کنیم که قبل از و بعد از استفاده از محصول را را نمایش دهد.یا حتی آنباکسینگ محصولات را داشته باشند لزومی ندارد حتماً خودشان در ویدیو باشند. حتماً فکر کنید و برای این موضوع برنامه ریزی نمایید.
خیلی از اوقات دادن یک آفر کوچیک و یا پیشنهاد یک هدیه می تواند مخاطبان را راضی کند که برای شما یک ویدیو بفرستد. با پیاده سازی استراتژی برای ویدیوهایی که توسط مخاطبان تهیه شده است علاوه بر اینکه شما بازدهی ویدیوهای شما افزایش پیدا میکند، کمک شایانی به افزایش فروش خود نیز می نمایید. همین الان بنشینید و برای خود برنامه ریزی کنید که چگونه می‌توانید مخاطبان خود را راضی کنید که برای شما ویدیو بفرستد.

استفاده ی مفید از استوری های اینستاگرام و ترغیب به دیدن ویدیو ها تا انتها

هنگامی که در حال درست کردن پست های اینستاگرامی هستید می توان مخاطبان خودتان را ترغیب کنیم که ویدیوهای اینستاگرام شما را از از طریق استوری ببینند.استوری ها در بسیاری از موارد خیلی بیشتر از پست ها دیده می شود  و این اتفاق باعث می شود که استفاده از استوری باعث افزایش بازدید ویدیوهای اینستاگرام شود
راهکار چیست شما می بایست بعد از قرار دادن آن پست در پیج خود آن پست را در استوری خود منتشر کنید توجه داشته باشید که پست هایی که به صورت IGTV منتشر می‌شود، هنگام قرار گرفتن در استوری ها ۱۵ ثانیه اول آن در استوری پخش میشود. توجه داشته باشید پست هایی که به صورت IGTV منتشر می کنید را حتماً استوری کنید .

اهمیت بیشتر بر کیفیت پست ها نسبت به کمیت

معمولا این اتفاق می‌افتد که افراد هنگامی که میخواهند ویدیو تولید کنند به یکسری نکات با اهمیت در تولید ویدیو توجه نمی‌کند که این نکات ریز اما مهم تاثیر بسیار زیادی هم در انتقال مطلب و هم در بالا بردن کیفیت ویدیو و متناسب با آن بیشتر دیده شدن ویدیو دارد و چون می توانید با اندک هزینه ای این مشکلات را حل کرده و کیفیت ویدیو های خود را بسیار بالا ببرید تجهیزاتی که باعث می شود ویدئو تولیدی شما کیفیت لازم را داشته باشد به شرح زیر است:

  • میکروفن
  • نور مناسب
  • دوربین موبایل با کیفیت

هنگام تولید ویدیوهای اینستاگرام ،استفاده از یک میکروفون سیم دار که به موبایل شما هنگام فیلمبرداری متصل می شود شاید در ظاهر مورد با اهمیت به نظر نیاید اما هنگامی که یک مخاطب ویدیو شما را میبیند دوست دارد بدون آنکه صدای گوشی خود را کم یا زیاد کند صدای شما را به صورت واضح متوجه شود اگر قصد دارید در فضای اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر تولید محتوا کنید توصیه می کنم حتماً از یک میکروفون ارزان قیمت برای حل این موضوع استفاده کنید.
به جرات می‌توانم بگویم که یکی از با اهمیت ترین نکات در فیلمبرداری نور است اگر امکان خریدن رینگ لایت و یا سافت باکس برای نور مصنوعی در محیط اتاق خود ندارید حتما فیلمبرداری ها را در فضای باز انجام دهید که نور کافی برای تولید محتوای شما وجود داشته باشد. اگر شما فیلمی را با نور ضعیف فیلمبرداری کنید بهترین دوربین های دنیا را هم داشته باشید کیفیت خروجی ویدیوهای شما در مقایسه و ضعیف ترین دوربین های موجود در بازار هیچ تفاوتی ندارد.
اگر فضای آنلاین و اینستاگرام را برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید به شما توصیه می کنم از گوشی موبایلی برای فیلم برداری استفاده کنید که دوربین حداقل ۸ مگاپیکسل واقعی داشته باشد این میزان از رزولوشن حداقل کیفیت برای فیلمبرداری مناسب در فضای سوشال مدیا و یا اینستاگرام میباشد.

تناسب محتوای منتشر شده با فضای اینستاگرام

وقتی در حال تولید محتوا در بستر اینستاگرام هستید باید این را بدانید که کاربران حداکثر زمانی که برای دیدن ویدیو های شما می گذارند فقط و فقط سه ثانیه است. یعنی چه مگر می‌شود؟ بله دقیقا همینطور است اگر شما نتوانید در سه ثانیه اول فیلم خود مخاطب را قانع کنید که ویدیو شما را تا انتها ببیند قطعاً نمی توانید ویدیو هایی درست کنید که بازده خوبی داشته باشد.
پس تناسب داشتن محتوای ویدیویی تولید شده شما، در فضا اینستاگرام اهمیت بسیار بالایی دارد.
وقتی کسی به دنبال ویدیویی در وب‌سایت یوتیوب می‌گردد قطعاً بعد از سرچ حداقل تا یک دقیقه ابتدایی آن ویدیو را می بیند چون می داند که دارد دنبال موضوع خاصی می گردد اما در اینستاگرام فقط کاور ویدیو و سه ثانیه اول فیلم در کسری از ثانیه برای مخاطب نشان داده می شود و اگر آن سه ثانیه ویدیو نتواند مخاطب قانع کند که تا انتها ببیند ، کاربر به پست بعدی رفته و پست شما را فراموش می کند.

با رعایت کردن چند نکته ساده که در این مقاله به آنها اشاره شد، میتوانید بازده ویدیو خود را چندین برابر کنید. توجه داشته باشید که خواندن یک مقاله کافی نیست بهتر استو باید به نکاتی که در این مقاله گفته شد توجه کنید و در تولید محتوا های خود به آنها عمل نمایید.
منتظر نتایج فوق‌العاده شما هستیم در صورت داشتن هرگونه سوال در پایین این مقاله سوال خود را بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود

 

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

یک دیجیتال مارکتر علاقمند به تحقیق در حوزه شبکه های اجتماعی و کسب و کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *